Dziś odpowiadam na jedno z pytań, które najczęściej zadają mi klienci, którzy chcą wzmacniać swoją obecność na LinkedIN: kiedy najlepiej publikować posty? Odpowiedź oczywiście brzmi… to zależy, ale postaram się Wam podać garść przydatnych badań, które pomogą lepiej dopasowywać Wam pory publikacji.
Kiedy najlepiej jest publikować na LinkedIn?
W skrócie: dokładnie wtedy, kiedy Twoi potencjalni klienci spędzają tam czas. Zapewne słyszałeś już o zasadzie złotej godziny, która mówi, że to właśnie pierwsze 60 min od publikacji jest kluczowe w kontekście jej sukcesu. To właśnie od pierwszych reakcji Twojej społeczności zależy czy Twój post będzie miał szansę zostać pokazany szerszemu gronu odbiorców. Dlatego też publikując w czasie, w którym najczęściej ludzie przeglądają LinkedIn, ma głęboki sens.
Najnowszy raport Richarda van der Bloma, który powstał na podstawie analizy ponad 9,500 postów od 200 różnych członków społeczności (pochodzących z ponad 30 różnych krajów) jasno wskazuje najlepsze godziny publikacji:
Jak często publikować na LinkedIn?
W odróżnieniu od Instagrama, na którym sam Gary Vaynerchuk rekomenduje publikować 3 razy dziennie (!!!)… na LinkedIn w zupełności wystarczy publikować 1-2 razy w tygodniu (o ile łączysz publikowanie z innymi aktywnościami takimi jak udostępnianie i reagowanie na posty). U mnie najczęściej jest to raz w tygodniu, do czego dołączam codzienne przeglądanie ważnych informacji w sieci i włączanie się w kluczowe dyskusje (nie wliczam to czasu spędzonego na dbaniu o profile klientów).
W rzeczywistości publikowanie częściej niż co 18 godzin negatywnie wpływa na zasięg. Jeśli w ciągu 18 godzin opublikujesz 2 posty to spodziewaj się 15% kary zasięgowej, natomiast przy publikacji 3 postów wzrośnie ona aż do 30%.
Jak widzisz, w tym medium skuteczna strategia musi zawierać elementy dzielenia się wartościowymi treściami, budowania relacji i sieci kontaktów oraz wchodzenia w dyskusje.
Zastanawiasz się, jak może wyglądać Twoja strategia marki na LinkedIN?
Napisz do mnie, a chętnie podzielę się z Tobą praktycznymi wskazówkami i pomogę w pierwszych krokach: adrianna@suur.pl