Nie od dziś wiemy, że to, CO mówimy, jest równie ważne jak SPOSÓB, W JAKI mówimy (jeśli nie bardziej!). Stale obserwuję na LinkedIn posty, które zawierają ciekawe przekazy, jednak osiągają niskie zaangażowanie, gdyż sama struktura opublikowanych treści sprawia, że nikt nie może ich przeczytać.
Jeśli chcesz, aby Twoje posty były bardziej angażujące, skorzystaj z poniższych praktycznych wskazówek dotyczących struktury komunikatów, które tworzysz.
- Wykorzystuj białą przestrzeń w swoich postach.
- Wykorzystaj pierwsze 2-3 linijki posta, aby zaintrygować odbiorcę (hook).
- Pisz tak, jak mówisz.
- Wykorzystuj pogrubienia, kursywy i emoji, aby wyróżnić swoje posty.
- Zmieniaj typy postów, aby zwiększyć zaangażowanie.
- Odpowiadaj i angażuj się w rozmowy z każdym, kto skomentował Twój post.
Wykorzystuj białą przestrzeń w swoich postach.
Jest to prawdopodobnie jedna z najważniejszych wskazówek, o których należy pamiętać podczas tworzenia treści na LinkedIn.
Używaj najwyżej 1-2 zdań na akapit podczas tworzenia postów tekstowych na platformie. Dlaczego? Takie działanie ułatwia czytelnikowi skanowanie tekstu i szybkie zrozumienie kontekstu.
Oto przykład:
Nie trzeba być ekspertem, aby domyślić się, że ten pierwszy post miałby więcej odbiorców ze względu na swoją strukturę. Oszczędzajmy czas i energię naszych czytelników, wkładając odpowiednią pracę w ustrukturyzowanie przekazu.
Wykorzystaj pierwsze 2-3 linijki posta, aby zaintrygować odbiorcę (hook).
Pierwsze 2-3 linijki Twoich postów na LinkedIn to Twoje najważniejsze narzędzie do przyciągnięcia uwagi czytelnika.
Być może zauważyłeś, że po tym punkcie LinkedIn daje użytkownikowi opcję „zobacz więcej”.
Następnym razem, gdy będziesz pisać post, użyj pierwszych 2 linijek jako haczyka, a zobaczysz wyraźny wzrost zaangażowania. Czym jest haczyk? To intrygujące pytanie, ciekawy fakt czy statystyka, silna opinia, metafora czy zdanie z silnym ładunkiem emocjonalnym. Słowem: wszystko to, co zainteresuje odbiorcę dalszą częścią tekstu. Oto kilka przykładów:
Pisz tak, jak mówisz.
Chociaż LinkedIn jest biznesowym medium społecznościowym, nie oznacza to, że Twoje posty powinny być pełne żargonu i formalnego języka. Zamiast tego powinieneś dążyć do bardziej konwersacyjnego stylu, jeśli chcesz zwiększyć swoje zaangażowanie.
Osoby przeglądające LinkedIn mają do wyboru tysiące postów. Istnieje prawdopodobieństwo, że nie są w nastroju do czytania akademickich komentarzy na wysokim poziomie. Jeśli nawet, to trudniej jest przykuć i utrzymać uwagę czytelnika, jeśli Twój tekst jest skomplikowany.
Jeśli nie jesteś pewien, jak sprawić, by Twój tekst był łatwiejszy do czytania, rozważ użycie Hemingway App. To prosta aplikacja webowa, która pokaże Ci, które zdania wymagają uproszczenia, a których epitetów możesz się pozbyć, aby Twój przekaz był jaśniejszy. Uwielbiam wykorzystywać ją nie tylko przy postach, ale też służbowych mailach.
Wykorzystuj pogrubienia, kursywy i emoji, aby wyróżnić swoje posty.
Innym prostym sposobem na wyróżnienie się i uczynienie treści bardziej angażującą jest wykorzystywanie bogatego formatowania.
Aby uczynić swój tekst bardziej angażującym, możesz użyć:
- pogrubionego tekstu, aby podkreślić coś ważnego;
- kursywy, aby przekazać konwersacyjny ton lub cytaty;
- emojis, aby poprzez grafikę i kolor subtelne przykuć uwagę.
Pamiętaj jednak, że nie możesz używać bogatego formatowania bezpośrednio na LinkedIn. Aby więc sformatować swoje posty LinkedIn z pogrubieniem, kursywą i innym tekstem, będziesz musiał użyć generatora formatu tekstu LinkedIn.
Twórz różne formaty i typy postów.
Aby utrzymać zaangażowanie swoich odbiorców, będziesz chciał zróżnicować format swoich postów. Aby zachować element świeżości, będziesz chciał używać różnych formatów, a nie tylko postów tekstowych.
Na LinkedIn możesz opracować posty w formie:
- wideo,
- infografik,
- fragmentów podcastów,
- ankiet na LinkedIn.,
- postów karuzelowych.
Jeśli tworzysz tylko tekstowe posty na LinkedIn, ryzykujesz znudzeniem swoich odbiorców. Według ankiety, którą przeprowadziłam na swoim profilu, to dłuższe posty tekstowe z grafiką są najbardziej pożądane na platformie (przez moich odbiorców), więc to właśnie z tego formatu najczęściej korzystam.
Jednym ze sposobów podejścia do treści na LinkedIn jest udostępnianie 40% postów dzielących się wiedzą specjalistyczną, 40% postów nastawionych na budowanie zaangażowania i 20% postów związanych z Twoim produktem/usługą.
Zaangażuj wszystkich, którzy polubili lub skomentowali Twój post.
Jednym z prostych sposobów na podwojenie zaangażowania jest odpisanie każdemu, kto skomentował Twój post! Może to być tak proste jak podziękowanie im za podzielenie się własnymi spostrzeżeniami lub za zaangażowanie się w Twój post. To również pomaga zwiększyć ogólny zasięg Twojego posta na LinkedIn.
Na przykład jeśli 8 osób skomentowało Twój post i odpowiesz im wszystkim, Twoja całkowita liczba komentarzy do posta wyniesie 16. Ze względu na to, jak działa algorytm LinkedIn, post może dotrzeć do większej liczby osób.
Dodatkowo jeśli ktoś zauważa Twój post po raz pierwszy i widzi, że ma on 16 komentarzy (zamiast 8), może być bardziej skłonny do zwrócenia na niego uwagi i postrzegania Cię jako eksperta w branży.
Mam nadzieję, że ten przewodnik po tworzeniu angażujących postów na LinkedIn był pomocny! Gdybyś jednak chciał porozmawiać o tym, jak powinna wyglądać strategia Twojej marki osobistej lub firmy na LinkedIn, koniecznie napisz na adrianna@suur.pl– chętnie pomogę!