Chcesz zacząć regularnie wysyłać aktualizacje do swoich obserwatorów na LinkedIn? Zastanawiasz się, czy newslettery LinkedIn sprawdzą się w Twojej firmie? Posiadasz już tradycyjny newsletter i zastanawiasz się, czy przenieść go na LinkedIn? W dzisiejszym tekście znajdziesz najważniejsze informacje o tej nowej funkcjonalności LinkedIn, która stale zyskuje na popularności.
Newsletter XXI wieku
Pierwsze newslettery, jakie znamy, to były wielkie, kilkustronicowe broszury rozsyłane drogą pocztową do swoich odbiorców ‒ działały. Następnie zostały poddane digitalizacji i zaczęły przychodzić bezpośrednio na nasze adresy mailowe ‒ działały… Do momentu, aż zrobiło się ich tak wiele, że odbiorcy przestali zwracać na nie uwagę, a marketerzy przestali w nich oferować jakąkolwiek wartość. Obecnie, gdy bardzo selektywnie podchodzimy do newsletterów, na które się zapisujemy, a marketerzy traktują je nie jako reklamowy dodatek, ale po prostu niosący wartości element content marketingu, wróciła ich skuteczność.
Stoimy jednak przed kolejną zmianą tego narzędzia marketingowego, bowiem newslettery LinkedIn są dostarczane nie tylko na skrzynki mailowe Twoich odbiorców, ale też jako powiadomienia push na platformie. Jako że jest to nowa funkcja, to LinkedIn dokłada wszelkich starań, aby odniosła sukces i przynosiła jak największe zasięgi. Możesz zatem zachęcać wszystkich odbiorców do subskrypcji i być pewnym, że w ich feedach newslettery pojawią się znacznie częściej niż inne typy treści.
W czasach, gdy zasięg organiczny w mediach społecznościowych wydaje się coraz mniejszy, a współczynnik otwarć wiadomości e-mail może się wahać, posiadanie platformy takiej jak LinkedIn, która pomaga w zdobywaniu wyświetleń treści bez ponoszenia dodatkowych kosztów, może być ogromną korzyścią.
Funkcjonalności newsletterów LinkedIn
No dobrze, ale czym ten newsletter różni się od tego e-mailowego?
Jeśli chodzi o analitykę, będziesz mógł sprawdzić, ile osób obejrzało poszczególne treści i czy są aktualnie zapisane na Twój newsletter. Nie możesz jednak śledzić, przez jakie medium ludzie oglądają Twoje treści, pobierać listy subskrybentów ani zbierać informacji o kliknięciach w Twoje linki (chyba że samodzielnie skorzystasz z UTM-ów).
Oprócz dotarcia do swojej sieci kontaktów i followersów newslettery LinkedIn mogą również pomóc w dotarciu z treścią do osób, które nigdy wcześniej nie natknęły się na Twój profil. W wielu przypadkach liczba subskrybentów newslettera LinkedIn znacznie przewyższa liczbę osób, które śledzą profil danej osoby. To daje Ci szansę na zwiększenie zasięgu organicznego bez konieczności spędzania wielu godzin na LinkedIn.
Jeśli masz już swój newsletter, możesz włączyć newsletter LinkedIn do swojej szerszej strategii e-mail marketingowej, dzięki czemu będziesz mógł wykorzystać zaangażowanie LinkedIn w promocję tego narzędzia i docierać do followersów nie tylko z treściami, ale też zaproszeniem do powiększania swojej listy e-mail marketingowej.
Oto, jak stworzyć newsletter LinkedIn, aby dotrzeć do swoich odbiorców.
#1: Włącz tryb autora.
Obecnie istnieją dwa kryteria, które musisz spełnić, aby uruchomić newsletter na LinkedIn. Po pierwsze, musisz mieć włączony tryb autora. Po drugie, konieczne jest, aby w ciągu ostatnich 3 miesięcy utworzyć post na platformie.
W tej pierwszej kwestii zaloguj się do swojego konta na LinkedIn i przejdź do swojego profilu. W sekcji „Informacje prywatne” znajduje się link, który umożliwia włączenie trybu autora. Włącz go i zapoznaj się z informacjami o tym trybie.
Jeśli nie stworzyłeś jeszcze żadnych postów na LinkedIn, zacznij udostępniać swoje treści już teraz. Zastanów się, jakie treści w newsletterze spodobają się Twoim odbiorcom i odpowiedzą na ich pytania, a następnie zacznij tworzyć posty na te tematy.
#2: Skonfiguruj swój newsletter LinkedIn.
Gdy już zadbasz o te dwa kryteria, następnym razem, gdy zalogujesz się na LinkedIn i przejdziesz do tworzenia postu, kliknij opcję tworzenia artykułu. Wewnątrz edytora publikacji kliknij opcję „Utwórz biuletyn”.
W oknie, które się otworzy, pojawi się prośba o wypełnienie szczegółów dotyczących newslettera.
Nazwa newslettera: Wybierz tytuł, który daje odbiorcy jasną informację, o czym będziesz pisał i jaka jest wartość płynąca z newslettera.
Opis: Do dyspozycji masz około 300 znaków. Ponownie, skup się na napisaniu jasnego opisu i użyciu terminów, których ludzie szukają.
Logo: Możesz przesłać kwadratową grafikę swojego logo. Oczywiście, logo jest wizualną reprezentacją Twojej marki i przekazu, więc musisz się upewnić, że jest zgodne z Twoją ogólną wizją.
Przewidywany harmonogram: Wybierz, jak często zamierzasz wysyłać treści do swojego newslettera ‒ codziennie, co tydzień, co dwa tygodnie lub co miesiąc. Nie martw się, LinkedIn nie zmusi Cię do trzymania się tego harmonogramu. Jeśli wybierzesz opcję „co tydzień”, ale będziesz publikować tylko co dwa tygodnie, nic się nie stanie.
Uwaga: Obecnie w Polsce opcja newslettera dostępna jest dla marek osobistych, ale nie kont firmowych. LinkedIn testuje już rozwiązania dla firm i w ciągu kilku nadchodzących miesięcy możesz się spodziewać takiej funkcjonalności również na stronie marki.
#3: Publikuj wysokiej jakości treści w swoim biuletynie LinkedIn.
Po skonfigurowaniu biuletynu LinkedIn za każdym razem, gdy utworzysz artykuł, będziesz miał możliwość powiązania go z newsletterem, aby wysłać dodatkowe powiadomienie swoim odbiorcom. W ten sposób wszystko, co opublikujesz na LinkedIn jako artykuł ‒ zdjęcie, wpis na blogu, film na YouTube ‒ będzie mogło zostać wysłane za pośrednictwem newslettera LinkedIn.
Rozważ możliwość przejrzenia wcześniej opublikowanych treści i dokonania drobnych zmian pod kątem dopasowania do newslettera. Dzięki temu starsze treści zyskają nowe życie.
Jeśli prowadzisz już newsletter, możesz również rozważyć publikowanie kilku pierwszych akapitów na LinkedIN, a następnie przekierowanie odbiorcy na Twoją stronę w celu przeczytania całości treści.
Tworząc strategię content marketingową, warto zawsze dbać o jakość treści, aby budować zaufanie odbiorców do wartości newslettera LinkedIn. Czytelnicy powinni być w stanie zaufać doświadczeniom, jakie będą mieli, kiedy wejdą w powiadomienie lub otworzą e-mail, który odsyła ich do newslettera, aby przeczytać nowy wpis.
Nie zapominaj o konwersji
Niestety często się zdarza, że pracując wytrwale nad dzieleniem się wiedzą, ludzie czy firmy po prostu zapominają sprzedawać! Dziwne… ale wcale nie tak rzadkie, jak Ci się wydaje.
Wykorzystaj fakt, że newslettery na LinkedIn mogą być udostępniane przez każdego. Zachęcaj ludzi bezpośrednio w swoim artykule do dzielenia się newsletterem ‒ przypominaj im, jak mogą pomóc Ci jako twórcy.
Możesz również wykorzystać newsletter LinkedIn, aby zaprosić swoich subskrybentów do śledzenia Twojego profilu na LinkedIn.
Oczywiście w newsletterze możesz umieścić linki do różnych elementów Twojego lejka sprzedażowego, do Twojej oferty, do rezerwacji rozmowy telefonicznej lub do webinaru. Jeśli jakość treści zawartych w newsletterze zasłużyła na kliknięcie, subskrybenci będą chcieli sprawdzić, co jeszcze masz do powiedzenia.
Nawet jeśli nie masz jeszcze wielkiej sieci kontaktów i wiele osób nie decyduje się samoistnie Cię obserwować… odbiorcy mogą odnaleźć Twój profil poprzez newsletter i zdecydować się na subskrypcję. Co prawda, nie znamy jeszcze przyszłości tego narzędzia, ale zdecydowanie warto skorzystać z dodatkowego wsparcia oferowanego przez LinkedIn, któremu bardzo zależy, aby na swojej platformie mieć jak najwięcej twórców. Jeżeli szukać dodatkowych wskazówek jak wyróżnić się na tej plaformie to koniecznie zapoznaj się z tym wpisem.
Powodzenia!