Czy oglądaliście kiedyś Mad Mena?
Niedawno sama zaczęłam i się wciągnęłam! Te kostiumy i nostalgiczne reklamy z lat 60-tych! W trakcie oglądania zaczęłam się zastanawiać czy te same reklamy zadziałałyby dzisiaj?
Weźmy scenę z 1-go odcinka:
Główny bohater Don Draper stara się wymyślić nowe hasło dla jednego ze swoich największych klientów – producenta papierosów Lucky Strike.
Problem polega na tym, że rząd właśnie zakazał wszystkim firmom produkującym papierosy umieszczania na ich reklamach oświadczeń zdrowotnych, które do tej pory były ich głównym punktem sprzedaży.
W ostatniej chwili przed utratą klienta wpada na genialny pomysł… hasło “it’s toasted” (nasiona są poddawane tostowaniu). Tę krótką scenę możesz zobaczyć tutaj!
Ten zabieg jest genialny, bo pomimo tego, że każdy w swoim procesie produkcji wykonuje ten element podkreślenie go pozwala Lucky Strike’owi zająć inną pozycję niż wszyscy konkurenci….
Ponieważ podczas gdy nasiona konkurentów są trujące, ich są… „tostowane”.
A jaki mądry palacz nie wybrałby tostowanych nasion ponad te bardziej trujące?
Jeśli interesujesz się sztuką copywritingu, rozpoznasz tę technikę jako „pryzmat wartości”, która podkreśla (często prozaiczny) aspekt pracy, który przyczynia się do stworzenia wyróżnika i zwiększenia postrzeganej wartości produktu.
I mogę się założyć, że inni ludzie siedzący w tym samym pokoju co Don Draper wiedzieli o tej technice… ale nie byli w stanie wypełnić luki między znajomością tematu a wykorzystaniem informacji w praktyce.
Nawet jeśli wydaje Ci się to zwyczajne lub oczywiste, założę się, że jest coś cennego (wartościowego) w sposobie w jaki prowadzisz swój biznes…
Znajdź tą cechę, a to tylko kwestia czasu, zanim podbijesz swoją niszę!
Staraj się budować swoją komunikację w oparciu o ten wyróżnik, a dotrzesz do grona klientów, którym zależy na tej wartości. Poznawaj dalej podstawy copywritingu! Dowiedz się jak tworzyć treści, które pomogą Ci sprzedawać Twój produkt możesz przeczytać w tym artykule.