Wykorzystujesz content marketing w swojej strategii pozyskiwania klientów? Poznaj najbardziej aktualne statystyki (z różnych badań) z obszaru marketingu treści, aby podejmować lepsze decyzje odnośnie do swoich tekstów i ich wykorzystania.
Dlaczego warto?
Cóż, znajomość najbardziej aktualnych danych dotyczących content marketingu może pomóc Ci zidentyfikować luki, w których możesz stworzyć bardziej strategiczne treści, a te pomogą Ci się wyróżnić na tle konkurencji. Niezależnie od tego, czy hasło „content is king” jest przereklamowane, czy nie ‒ wiele firm odnoszących sukcesy inwestuje bardzo dużo w ten obszar ‒ wystarczy spojrzeć na hubspota, hotjara czy lokalny brand24.
20 statystyk content marketingu
- Napisanie posta na blog zajmuje średnio 3,5 godziny (średnia długość wpisu to 1151 słów).
- Posty na blogu, które zawierają grafikę umieszczoną co 75-100 słów, mają 2x więcej udostępnień.
- 77% użytkowników Internetu regularnie czyta wpisy na blogach.
- 55% blogerów pisze mniej niż 1000 słów na post (20% pisze 1500+ słów).
- Optymalna długość wpisu na blogu mieści się w przedziale 2250-2500 słów.
- 65% marketerów treści twierdzi, że posiada udokumentowaną strategię content marketingową.
- 71% nabywców B2B korzysta z treści blogów podczas swojej podróży kupującego.
- Publikowanie 16 postów miesięcznie daje 4,5x więcej leadów niż publikowanie 4 postów.
- Content marketing jest o 62% tańszy od marketingu tradycyjnego.
- 60% osób kupuje produkt po przeczytaniu wpisu na blogu na jego temat.
- 75% kupujących online twierdzi, że korzysta z mediów społecznościowych jako części procesu zakupowego.
- Google ma 92,04% udziału w rynku wyszukiwarek (Yahoo! jest na drugim miejscu z 2,67%).
- Napędzanie ruchu na swoich stronach internetowych jest głównym priorytetem marketingowym dla 54% marketerów.
- Po opublikowaniu 21-54 postów na blogu ruch na nim może wzrosnąć nawet o 30%.
- Wirtualne wydarzenia/webinaria/kursy online przyniosły najlepsze wyniki w zakresie content marketingu w ciągu ostatnich 12 miesięcy spośród wszystkich formatów contentowych.
- 50% marketerów twierdzi, że zleca część działań content marketingowych zewnętrznym specjalistom.
- 69% marketerów twierdzi, że wyzwaniem jest dla nich znalezienie partnerów do marketingu treści z odpowiednią wiedzą na dany temat.
- 77% marketerów B2B stwierdziło, że LinkedIn osiągnął najlepsze wyniki w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a Facebook znalazł się na drugim miejscu z wynikiem 37% przy dystrybucji contentu.
- W ciągu ostatnich trzech lat z rzędu nastąpił spadek popularności Gated Content, czyli treści za formularzem leadowym.
- Firmy, które mają 401-1000 podstron na swojej stronie, uzyskują 6x więcej leadów niż te z 51-100 podstronami.
Jakie lekcje płyną z tych danych?
Oto kilka ważnych wniosków do rozważenia:
- Tworzenie treści jest potężnym sposobem na dotarcie i zaangażowanie odbiorców.
- Długie treści są najpopularniejszym i najbardziej dochodowym rodzajem treści (więc celuj w 1500+ słów w swoich artykułach).
- Silna strategia content marketingowa jest kluczem do napędzania ruchu na Twojej stronie.
- Content marketing jest w dzisiejszych czasach integralną częścią generowania leadów i sprzedaży.
Działania content marketingowe stają się coraz popularniejsze, dlatego najlepszy moment, aby zacząć brać ten element marketingu na poważnie, jest… właśnie dzisiaj!
Moje wezwanie do działania dla Ciebie po przeczytaniu tych statystyk dotyczących content marketingu jest takie, aby coś z tym zrobić.
Zamiast po prostu czytać o wszystkich tych statystykach i iść dalej ze swoim dniem, przełóż je na działania. Możesz zacząć od wskazówek z kilku moich poprzednich wpisów: