Czy często pytasz się siebie: Co jeszcze mogę zrobić dla mojego biznesu?
Jeśli TAK to jest bardzo prawdopodobne, że za tym pytaniem kryje się niewypowiedziany strach…
Zastanawiasz się: Czego mi brakuje? Czy to jest „to”? Jakiej jeszcze „jednej” aktywności nie wykonuję, która spowoduje wzrost mojego biznesu? Co przegapiam?
Czy jednak dodawanie działań i uruchamianie nowych inicjatyw jest najlepszą odpowiedzią, aby generować wzrost?
Wysoka złożoność biznesu
Nie zrozum mnie źle. Zapewne jest wiele do zrobienia, jeśli chodzi o budowanie twojego biznesu online. To nieodłączna część tworzenia własnych marek czy firm. Jako przedsiębiorcy mamy jednak tendencję do nadmiernego komplikowania. Dodawanie nowych kanałów, produktów czy funkcjonalności z czasem buduje coraz większą złożoność, nad którą coraz trudniej jest panować.
W ostatnim czasie udzielałam konsultacji fantastycznym kobietom, które nie miały jednej marki…a nawet cztery, które prowadziły jednocześnie! Gdy analizowałyśmy ich strukturę dnia i zadania, które realizują – moje oczy otwierały się coraz szerzej…Często to właśnie założycielki (kilku biznesów naraz) prowadziły całą administrację, odpowiadały za sprzedaż i marketing i łączyły te funkcje z rolą mamy.
Każda z nich mówiła: mam ogromne poczucie winy, że nie poświęcam swojemu biznesowi wystarczająco dużo czasu i uwagi, a jednocześnie to samo czuję w stosunku do moich dzieci i partnerów.
Co wtedy robimy? Upraszczamy biznes online.
- Bezlitośnie wycinamy elementy, które nie przynoszą dużej wartości.
- Delegujemy zadania, które nie wymagają kompetencji założycielki/la
- Wzmacniamy markę osobistą, aby wspierała pozostałe projekty.
- Wracamy do podstaw i podnosimy kompetencje kluczowe dla poniższej formuły sukcesu.
Prosta formuła sukcesu Twojego biznesu online
Wspomniana formuła ma tylko 3 kroki. Jakie?
1. Twórz wspaniałe treści i produkt(y).
2. Podziel się nimi.
3. Powtórz całą sekwencję.
I na pewno stosowanie jej w praktyce nie jest proste…ale nie dodaje złożoności.
Dlatego co najlepiej dzisiaj zrobić dla swojego biznesu?
Jeśli właśnie dzisiaj chcesz zrobić coś ekstra dla swojego biznesu, to:
- Stwórz lepsze treści. Udostępniaj je częściej i szerzej (o tym możesz więcej przeczytać w poprzednim wpisie)
- Albo ulepszaj swoje produkty. Pomóż swoim klientom uzyskać lepsze wyniki.
- Albo naucz się wyjaśniać, jak Twoje produkty pomagają ludziom.
Stań się lepszy/a tylko w tych obszarach. A następnie powtórz całość.
Dzięki takiemu skupieniu prawdopodobnie osiągniesz większe i szybsze rezultaty niż dodając jakąkolwiek inną bardziej skomplikowaną, wymyślną i błyszczącą nową rzecz do układanki i aktywności Twojej firmy.
Potrzebujesz pomocy w uproszczeniu biznesu i zwiększeniu efektywności? Napisz na: adrianna@wardzala.pl