Ponieważ jesteś przedsiębiorcą to najprawdopodobniej Twój mózg pracuje 24/7 i to na wysokich obrotach. Każdego dnia masz zapewne mnóstwo pomysłów co jeszcze możesz zrobić dla swojego biznesu.
Niektóre z nich są dobre, inne świetne…niezależnie od tego prawdopodobnie kiedyś doświadczyłeś tego okropnego momentu, w którym zaczynasz się zastanawiać…
“Czy to co właśnie zrobiłem…jest wystarczająco dobre?”
Gdybym chciała odpowiedzieć w mega skrócie: pewnie! Działaj!
Warto jednak wiedzieć, że dobre pomysły stają się nadzwyczajne, kiedy poświęcisz czas na ich prawdziwe przeanalizowanie.
Ważne jest przemyślenie sposobu, w jaki będą używane przez klienta…
oraz…
Poświęcenie czasu na uzyskanie informacji zwrotnej od profesjonalistów i ludzi, którzy byli na Twoim miejscu i znają się na rzeczy.
Ta ostatnia część jest bardzo ważna, ponieważ Twoja mama może uwielbiać wszystko, co robisz…jednak jest wysoce prawdopodobne, że nie jest twoim klientem i nie prowadziła biznesu podobnego do Ciebie.
Dzisiaj podzielę się swoimi taktykami, które wykorzystuję, aby przekształcać dobre pomysły na kampanie i treści w te świetne.
Upraszczanie
O tym wyzwaniu pisałam już ostatnio, ale jest tak kluczowe dla każdego procesu kreatywnego, że nie boję się powtórzenia.
Wartość płynąca z treści NIE jest informacją. Chociaż często sprawia wrażenie, że powinna nią być.
Wartość znajduje się w tym, co jest użyteczne i możliwe do zastosowania w życiu Twoich odbiorców. O wiele łatwiej jest przyjąć i przetrawić nowe pomysły, gdy są one zredukowane do najbardziej wartościowych informacji.
Pisząc Twoim celem jest dostarczenie odbiorcom wystarczającej ilości informacji, aby zaczęli działać. Następnie obserwowanie jak podejmują działania i osiągają nowe rezultaty.
Poza tym to o wiele prostsze podejście do realizowania swoich pomysłów i prezentowania ich światu dokładnie wtedy kiedy zawierają TYLKO wartościowe wskazówki i porady, a nie całą wiedzę wszechświata.
Wąska specjalizacja
Aby pomysł naprawdę zadziałał, musisz dokładnie wiedzieć, dla kogo jest przeznaczony, gdzie ci ludzie się znajdują i jak to, co tworzysz, może im pomóc. Cały pomysł powinien być zbudowany od początku do końca z myślą o tych klientach. Nie dodawaj elementów tylko po to, aby zainteresować inną grupę docelową – stwórz dla nich zupełnie inną ofertę.
Istnieje duża różnica pomiędzy tworzeniem poradnika “Zakładanie biznesu krok po kroku”, a “Zakładanie pierwszego biznesu krok po kroku dla MEGA zajętych osób“. Ja wiem, który chętniej bym kliknęła!
Prawdziwa esencja informacji
Jedna z najważniejszych zasad w pisaniu tekstów promocyjnych jest również, o dziwo, najłatwiejsza do zapomnienia: potrzebujesz jasnego problemu, jasnego rozwiązania i jasnej obietnicy.
Możemy się tak zapętlić w upewnianiu się, że nagłówki są chwytliwe, tytuły zapadają w pamięć i że uwzględniamy każdą pojedynczą cechę tego, co oferujemy (które rzadko są tak ważne, jak wyniki/korzyści), że czasami zaniedbujemy upewnienie się, że główne idee docierają do nas.
Unikalna perspektywa
Po pierwsze należy zawsze pamiętać o tym czego Twoi klienci oczekują od Twoich treści.
Chcą informacji. Ale nie samych w sobie. Chcą się uczyć poprzez Twoje unikalne historie, doświadczenia i praktyczne porady.
Chcą, aby towarzyszyła im Twoja inspiracja, motywacja i pasja. Słowem treści powinny być opakowane w Twoją unikalną osobowość! (To też świetna praktyka do wyróżnienia się – gdyż osobowości twórcy nie da się łatwo skopiować).
Kiedy więc dzielisz się zarówno sobą, jak i swoją wspaniałą wiedzą w naturalny sposób przykuwasz uwagę klientów. Będziesz w stanie zainteresować ich wszystkim, o czym mówisz (również, wtedy gdy mówisz o produktach).
Kiedy masz wyraźną markę, ludzie przychodzą do Ciebie po Twoją unikalną perspektywę i to, co wiedzą, że tylko Ty możesz im zapewnić.
W przeciwnym razie… poszliby do innych.
I na koniec: współpraca
Założę się, że już to wiesz, ale warto to powtórzyć: niezwykłe pomysły po prostu nie mogą powstać w próżni.
Czy możesz sobie wyobrazić, co by się stało, gdyby Steve Wozniak lub Jobs próbowali zbudować Apple solo?
Tak jak ludzie potrzebują pomysłów, tak i pomysły potrzebują ludzi.
Ludzi, którzy pochwalą to, co działa i pokażą Ci, co może nie działać.
Tych, którzt podzielą się swoimi doświadczeniami, abyś mógł uniknąć typowych błędów.
Dlatego właśnie przechodzenie przez proces tworzenia z partnerem biznesowym, a także zaangażowana społeczność profesjonalistów na Twoim poziomie, którym ufasz, może zmienić… wszystko.
Klucz do tworzenia nazwyczajnych pomysłów biznesowych i kampani jest prosty: Musisz się pokazać. Musisz się odważyć.
Tylko tyle…i aż tyle. Trzymam kciuki za Twoje kolejne pomysły biznesowe!