Algorytmy szybko się zmieniają. Ludzka natura nie. Wybrałam dla Was 3 ciekawe mechanizmy psychologiczne, które możecie wykorzystać w swojej komunikacji marketingowej.
Zasada paraliżu działania
Ludzie często zastanawiają się nad swoim zachowaniem, zwłaszcza jeśli nie są pewni, jak ich decyzja wpłynie na nich samych lub bliskie im osoby. Jeśli próbujesz skłonić kogoś do działania, wyraźnie podkreśl, że jego działanie będzie miało znaczenie. Na przykład, zamiast mówić „kup teraz”, możesz powiedzieć „kup teraz i podnieś swój poziom bezpieczeństwa już dziś”.
Za każdym razem, gdy Twoi klienci lub potencjalni klienci mają powód, by kwestionować swoje decyzje, podaj im dobry powód do dokonania zakupu.
Efekt wabika (zwany również efektem asymetrycznej dominacji)
To błąd poznawczy, który występuje, gdy ludzie zmieniają swoje preferencje między dwiema opcjami, gdy prezentowana jest trzecia znacznie lepsza/gorsza opcja. Oczywiście jest on mocno wykorzystywany w prezentowaniu cen.
Teoria luki informacyjnej
Gdy ktoś ma lukę w swojej wiedzy na temat, na którym mu zależy, podejmie działania, aby dowiedzieć się tego, co chce wiedzieć.
Jest ona podstawą działania takich tytułów jak “sekrety XYZ” albo „Co musisz wiedzieć o…” , których celem jest wzbudzenie ciekawości i sprawienie, że odbiorca będzie chciał się dowiedzieć więcej.
Który z nich zastosujesz w swoim następnym poście? 😉