Czy jest sposób, aby pozytywnie się wyróżnić, zachowując profesjonalizm w oczach wyższej kadry managerskiej? Szybka odpowiedź: OCZYWIŚCIE, że tak!
Nie musisz korzystać z memów, aby pokazać, że masz poczucie humoru ani nosić garniturów, żeby wyglądać profesjonalnie. Seth Godin tak definiuje bycie profesjonalistą: to osoba, która oferuje fachową wiedzę, wywiera wpływ, poświęca czas i angażuje się – dostarcza wszystkie elementy niezbędne do osiągnięcia rezultatów.
Wierzę, że istnieją trzy zasady bycia profesjonalistą.
- Pomagaj ludziom, których wspierasz, osiągać ich cele. To najważniejsze. Twój obowiązek jako profesjonalisty to obsesyjnie troszczyć się o swoich klientów.
- Bądź wierny swoim słowom. Bądź szczery. Bądź wierny sobie i innym.
- Szanuj innych, nie wyrządzając krzywdy, nie obmawiaj żadnej osoby ani firmy.
Pamiętaj też, że ludzie nie zmieniają się po 17:00.
Nawet jeśli obsługujesz Dyrektorów HR i uważasz, że ten segment klientów charakteryzuje się wysokim poziomem komunikacji, jak i zachowawczości biznesowej, to zrozum, że to ci sami ludzie, którzy scrollują Instagrama czy TikToka, śmiejąc się z głupich filmików z kotami o 23:00. Są sposoby, aby przemówić do ich przekonań i światopoglądu podczas biznesowych rozmów, które nie muszą się zaczynać od “Szanowna Pani”, aby zachować profesjonalny sznyt.