Wiele ludzi na LinkedIn mówi o BUDOWANIU swojej marki osobistej… Niewielu mówi o tym, aby ją również CHRONIĆ…
Zgodnie z myślą Stana Lee (lub jeśli ktoś woli Spider -mana):
„Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność”
Prowadząc działania w obszarze marki osobistej, jesteś odpowiedzialny za to, co po sobie zostawiasz w świecie cyfrowym.
Kilka sposobów na zadbanie i chronienie swojej marki online
Przeprowadź audyt swojej marki w internecie.
Sprawdź, jakie informacje, zdjęcia lub posty pojawiają się, gdy wpiszesz swoje imię i nazwisko w wyszukiwarkę Google. Jeśli znajdziesz jakieś negatywne lub niechciane opinie, podejmij kroki w celu ich usunięcia, sprostowania lub zastanów się, jak zapobiec takim publikacjom w przyszłości.Bonus: ustaw sobie powiadomienia Google, aby monitorować nowe wpisy zawierające swoje imię i nazwisko oraz firmę (bądź na bieżąco ze wzmiankami i potencjalnymi publikacjami).
Przed opublikowaniem posta w mediach społecznościowych zastanów się dwa razy.
Przeanalizuj, czy post jest zgodny z Twoją reputacją, intencjami i czy wpłynie korzystnie na Twoją markę. Upewnij się też, że jest on zgodny z wizerunkiem i wartościami, które reprezentujesz.
Przejrzyj swoje ustawienia prywatności.
Kontroluj swoje ustawienia prywatności na różnych portalach społecznościowych. Tylko dlatego, że Twoje konto LinkedIn jest publiczne, nie oznacza, że to na Instagramie czy Facebooku również musi być.
Podejmij działania w celu ochrony swojej marki.
Możesz wykupić domenę ze swoim imieniem i nazwiskiem lub inną nazwą, aby zapobiec wykorzystaniu ich przez innych.
Od początku (o ile to możliwe) buduj POZYTYWNE doświadczenia.
Autentyczność, transparentność i konsekwencja są kluczowe, aby osiągnąć sukces w obszarze personal brandingu.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do mnie, chętnie porozmawiam i coś podpowiem 🙂