Jaki mamy proces współpracy, który zapewnia nam mierzalne rezultaty?
Uważam, że nawet świetne, unikatowe i wartościowe treści stały się towarem. Napisanie 3.000 słów zoptymalizowanych pod kątem SEO, opublikowanie i oczekiwanie, że ruch organiczny sam się pojawi już nie działa. Ten proces współpracy ma na celu osiągnięcie realnych rezultatów.
1. Research i ustalenie celów biznesowych
Po pierwsze: zanim zacznę tworzyć plan marketingowy dla Twojej marki, odrabiam pracę domową. Do rozmów podejdę z listą rekomendacji dla istniejących stron, które możemy zoptymalizować i zobaczyć dzięki nim szybkie rezultaty. Stworzę mapę drogową content marketingu – listę możliwości, słów kluczowych i odpowiadających im nagłówków tekstów, na których można rozpocząć pracę. Wszystko po to, aby w ciągu najbliższych 1-3 miesięcy uplasować Twoje treści na szczycie organicznych wyników wyszukiwania.
2. Podpisanie umowy i zaczynamy!
Po określeniu zakresu naszego projektu i uzgodnieniu warunków, zaczyna się prawdziwa praca. Ustalę terminy nadchodzących publikacji, postów i innych materiałów. Rozpocznę realizację naszej roadmapy i opracuję strategiczny plan dystrybucji, aby Twoje treści zostały zauważone przez klientów, marki i wpływowe podmioty.
3. Działamy i wdrażamy.
Będę współpracowała z moim zespołem, aby pisać treści, które są dogłębne, wartościowe i zaprojektowane tak, aby budować relacje z istniejącymi czytelnikami i przyciągać nowych odbiorców. Będę zbierała cytaty od najlepszych przedsiębiorców w Polsce, aby wzmocnić wiarygodność Twojej marki i zbudować powiązania z uznanymi autorytetami. Pomogę Ci nawiązać współpracę w zakresie content marketingu z pokrewnymi (najlepsze sojusze są nieoczywiste) markami i wpływowymi osobami w Twojej przestrzeni.
4. Publikujemy i promujemy
Gdy tylko naciśniemy przycisk “publikuj” zacznie się kolejny etap działań – jeszcze bardziej intensywny niż poprzedni. Docieram do wszystkich marek, blogów, ekspertów i publikacji wymienionych w poście. Naszym celem jest zdobycie zasięgów w mediach społecznościowych, sprowadzenie ztargetowanego ruchu i przyciągnięcie prasy.
5. Mierzymy, optymalizujemy i powtarzamy.
W ciągu najbliższych miesięcy dowiemy się, co sprawdza się najlepiej z Twoją dotychczasową publicznością. Poznamy najskuteczniejsze dźwignie do przyciągania nowych odbiorców z Twojej grupy docelowej. Będziemy pracować nad budowaniem relacji z blogerami branżowymi i portalami, ważnymi dla Twoich odbiorców. Będziemy eksperymentować z nowymi nośnikami treści, takimi jak infografiki, e-booki, przewodniki, kursy, filmy i wyzwania (social media)