Zastanawiasz się czasem, dlaczego niektórzy twórcy/marki/osoby zanudzają Cię na śmierć, a inni… po prostu są tacy, że nie sposób ich zignorować?
Zadawałam sobie to pytanie (nie codziennie, nie będę kłamać) ale przez lata. Czasem aż czułam, że odpowiedź mam na końcu języka, ale nie potrafiłam jej z siebie wydusić.
Czy to wynika z ich świetnego brandingu? Nie.
Czy wynika z tego, że wydają krocie na teksty i publikują kilka materiałów dziennie? Nie.
Czy to siła charyzmy ich założyciela? Też nie.
Ich wyróżnikiem – jest ich punkt widzenia.
To właśnie punkt widzenia sprawia, że się wyróżniają:
→ Jest perspektywą, z którą inni mogą się nie zgadzać.
→ Opiera się na faktach i dowodach.
→ Skupia się na Twoim Segmencie (a nie na wszystkich) i tym jak pomagasz w walce z tym okrutnym problemem.
→ Wypowiadany jest z pełnym przekonaniem, a nie ze skryptu od marketera.
→ Nie jest kontrowersyjny dla samej kontrowersji.
Jeśli Ty i Twoja marka chcecie przestać być nudnymi, przyjmijcie punkt widzenia.
Oto prosta struktura, której możesz użyć:
- Zidentyfikuj jedno powszechnie przyjęte przekonanie, z którym się nie zgadzasz.
- Zastanów się, jak ono wpływa na ludzi, którym chcesz pomagać.
- Znajdź dowody na to, że wpływa ono na ich życie.
- Powiedz, co proponujesz z tym zrobić.
A oto szybki i osobisty przykład:
1️⃣ Wiele firm uważa, że musi PRZEDE wszystkim brzmieć profesjonalnie!
2️⃣ W rezultacie ich treści są nudne, mało odważne i takie same.
3️⃣ To jest coś, co obserwuję u niemal każdego klienta, z którym rozpoczynam współpracę.
4️⃣ Gdy tylko zrozumieją, dlaczego punkt widzenia jest tak ważny, zmieniają swoje podejście, zaczynają eksperymentować i zauważają, że trafiają do nich klienci bardziej dopasowani do wartości firmy.