Każda dobrze funkcjonująca organizacja opiera się na ludzkich relacjach i kontaktach.
Nawet w czasach, w których frazę „digital transformation” odmienia się przez wszystkie przypadki jako lider nie możesz pozwolić, aby technologia zastąpiła autentyczne, ludzkie relacje. Ważne jest, aby znaleźć równowagę między korzyściami oferowanymi przez technologię a budowaniem silnych relacji w zespole, które są niezbędne dla rozwoju i zachowania odpowiedniej komunikacji.
Jak możesz pomóc swojej organizacji zachować równowagę między technologią a relacjami?
Priorytetyzuj relacje. Poświęć czas na spotkanie z ludźmi twarzą w twarz. Jeśli to możliwe, spróbuj organizować spotkania zamiast załatwiać wszystko przez telefon, który ogranicza twoje możliwości nawiązywania więzi.
Świadomie wybieraj technologię do komunikacji. Staraj się dopasować swoją wiadomość do właściwego medium. E-maile mogą być przydatne, gdy trzeba uzyskać proste odpowiedzi, ale rozmowy telefoniczne i osobista dyskusja są lepszymi środkami, gdy chcesz zapytać o czyjąś opinię, rozwiązać problem lub nawiązać relację.
Digitalizuj procesy. Wykorzystaj moc technologii, aby zautomatyzować powtarzalne zadania, które kradną czas Twoich pracowników. Pomoże im to realokować czas na to, aby poprawić jakość obsługi klienta i wykonać pracę wymagającą ludzkiego podejścia.
Ludzie mają wrodzoną chęć łączenia się i nawiązywania relacji z innymi. Liderzy, którzy świadomie zarządzą tą potrzebą są w stanie budować zaangażowane zespoły, utrzymać swoich pracowników, a co za tym idzie budować swoją przewagę konkurencyjną.