W B2B, tak jak w całym biznesie i internecie – zaufanie oraz wiarygodność są najważniejsze.
Jednym ze źródeł zaufania jest poczucie czyjegoś autorytetu. To przekonanie, że dana osoba lub firma ma pełne prawo do wypowiadania się w konkretnym obszarze, a jego/ich tezy są oparte na prawdziwym doświadczeniu i wiedzy. Co za tym idzie, inni ludzie również uznają ten status i dzielą to samo przekonanie.
Gdy myślę o budowaniu autorytetów przychodzą mi 3 sposoby na kreowanie takiego wizerunku:
Możesz po prostu stwierdzić, że masz autorytet – tutaj mam na myśli wszystkie opisy firm, które zawierają stwierdzenie “jesteśmy ekspertami w…”. Oczywiście większość stara się potwierdzić te słowa danymi lub opiniami osób trzecich (nagrody, referencje klientów). Nie oznacza to jednak, że każdy odbiorca uwierzy w te zapewnienia.
Możesz demonstrować swój autorytet, dzieląc się swoją wiedzą w treściach najróżniejszych formatów (blogi, podcasty, wideo itp.).
Możesz także sygnalizować swój autorytet, posługując się marką (zakładając, że ma ona pozytywną reputację i jest rozpoznawalna), spójną identyfikacją wizualną (kolory brandowe budujące zaufanie czy typografia) lub też stosowanie semiotyki (symboli kojarzonych z uznanymi instytucjami np. pieczęcie gwarancyjne).
Przejdźmy przez kilka praktycznych przykładów:
Myśl na dziś: Jak sygnalizujesz autorytet swoim odbiorcom? Stosujesz odznaki? Pokazujesz referencje klientów? Używasz symboli w swoich grafikach? A może coś przegapiłeś?
Miłego dnia.