Content is a king….ile razy słyszeliśmy to zdanie odmieniane przez wszystkie przypadki? Czy to stwierdzenie jest jeszcze aktualne? Czy jest już raczej prawdą objawioną, której marketerzy powinni się jak najszybciej OD-uczyć? Jaka jest najważniejsza zasada content marketingu i jak content marketing działa w praktyce? O tym kilka słów dzisiaj…
Dzisiejsze realia marketingu
Jedną z popularnych praktyk jest opieranie strategii marketingowej na pozyskiwaniu klientów online poprzez tworzenie i dzielenie się jak największą ilością contentu.
Elementem tej strategii jest „magiczny moment”, w którym klienci otrzymają od nas już tyle treści, że po prostu zaczną kupować… Wiem jak to brzmi, jednak zadziwiająco dużo marketerów i przedsiębiorców pomimo tylu narzędzi online działa właśnie według tego schematu.
Z mojego doświadczenia wynika, że wcale nie potrzeba magii, aby osiągnąć pożądany rezultat.
Dobry marketing w praktyce
O sukcesie lub porażce decyduje jak bardzo rozumiemy potrzeby swojej grupy docelowej i co z tą wiedzą robimy. Ponieważ ludzie naprawdę kupują, tylko gdy dostarczasz im prawdziwą wartość...
A dostarczanie wartości to nie to samo co napisanie kilku (nastu?) blog postów z płytkimi poradami “jak zrobić” lub “jak wdrożyć” (popularna kategoria „how-to”). To nie to samo co tworzenie tekstów świetnie zoptymalizowanych pod SEO – nie różniących się niczym od konkurencji.
Pomyśl o wszystkich tych darmowych treściach, na które natrafiłeś, które obiecywały rozwiązać Twój problem w 3 lub 7 prostych krokach…
Jak dużo uwagi poświęcasz tym treściom?
Czy kiedykolwiek udało Ci się faktycznie wdrożyć te wskazówki?
Jeżeli właśnie pomyślałeś “nie tak często” albo “chyba nigdy” to raczej nie będziesz osamotniony.
Jak zatem powinniśmy podejść do budowania strategii contentowej?
Krok pierwszy to zrozumienie, że prawdziwa wartość pochodzi z treści, które:
- przełamują przekonania powstrzymujące ludzi przed podjęciem działań, których potrzebują, aby uzyskać pożądane rezultaty,
- inspirują odbiorców do podjęcia działań, aby zmienili swoją sytuację i zaczęli się z niej wydostawać,
- pomagają odbiorcom uwierzyć, że mogą osiągnąć takie rezultaty, jakich chcą,
- pokazują czytelnikom dlaczego i jak to jest możliwe.
Opierając swoją strategię kontent marketingową na tworzeniu treści zgodnie z powyższymi założeniami zauważysz, że twoi klienci będą gotowi i chętni do nawiązania z Tobą współpracy. Wcale nie będziesz musiał tworzyć setek artykułów..
Nie tylko wyróżnisz się na tle innych, ale też nie będziesz marnował czasu na tworzenie treści, które zostaną zapomniane przez czytelnika po kilku minutach od natrafienia na nie.
To właśnie siła prawdziwej wartości, której trzeba strzec codziennie.
Czytając, poprawiając a nawet pisząc od początku swoje teksty….kilkakrotnie.
Jeżeli jesteś gotowy przejść dalej to koniecznie zapoznaj się z artykułem dotyczącym stworzenia planu promocji treści, który pomoże Ci wygenerować ruch na Twojej stronie!