Czy masz czasem poczucie, że od nadmiaru wiedzy już nie wiesz na co postawić, aby wesprzeć swój biznes? Zastanawiasz się od czego zacząć? Jak dzięki marketingowi zdobyć pierwszych klientów? Dzisiaj chciałabym pokazać Ci prostą metodę, która pomaga mi podejmować decyzje odnośnie działań promocyjnych, które realizuję dla siebie.
„Nie ma żadnych tajemnic sukcesu: nie trać czasu na ich szukanie.” – Colin Powell
Ten cytat jest tak samo prawdziwy dla budowania własnej firmy jak i tworzenia pierwszych kampanii marketingowych.
Dlatego kiedy zaczynałam swój biznes jako freelancerka nie poszukiwałam haków i tricków generujących wzrost. Zamiast tego strategiczne wybierałam na czym się skupiać – w końcu mój czas to najcenniejszy zasób jakim dysponuję pracując na etacie i angażując się w różne projekty.
Ocenianie skuteczności pierwszych kampanii
Planując kampanie, które mają wygenerować dla mnie nowych klientów analizuję je przez pryzmat trzech kryteriów:
1. Szybkość
Muszę być w stanie szybko zobaczyć wyniki. Nie dlatego, że nie jestem w stanie poczekać na nie czy nie wierzę w długoterminowy sukces. Po prostu znam siebie i wiem, że aby nie stracić nadziei i nie poddać się muszę zacząć od strategii i taktyk, które stosunkowo szybko prowadzą do wyników – nawet tych małych. Jest to kluczowy czynnik dla mojej motywacji i procesu rozwoju – ponieważ jest szereg rzeczy, których nie damy rady przewidzieć i jedynym sposobem, aby się ich nauczyć jest de facto poprzez praktykę.
2. Potencjał
Skupiam się również na robieniu rzeczy, które mają potencjał, by dać mi duże wygrane. DLACZEGO? Każdy biznes potrzebuje klientów…nie jednego czy dwóch….a wielu – najlepiej takich, którzy wrócą i zostaną na dłużej. Nie wspominając już o tym, że potrzebujesz pieniędzy, które ci klienci przyniosą, abyś mógł płacić rachunki i rozwijać swój biznes.
3. Korzyści
Wreszcie, wybieram również strategie, które przynoszą dodatkowe korzyści – takie jak większa wiarygodność lub rozpoznawalność marki. Budowanie marki nie dzieje się z dnia na dzień, więc jeśli jesteś skupiony na niej od początku, możesz przyspieszyć ten proces. Szybciej uniezależnić się od rekomendacji i skupić na realizowaniu projektów, które zapewniają Ci odpowiednią dawkę dopaminy i poziom wyzwania.
Jakie są rezultaty takiego podejścia?
Każdego miesiąca zyskuję co najmniej dwóch klientów i generuję dodatkowy dochód.
Opinie innych na temat Twojego biznesu
Dlatego tak ważne jest, aby nie dać sobie wmówić, że istnieje jedna skuteczna metoda, aby osiągnąć sukces w biznesie. Czy jest to proste?
Niemal każdego dnia słyszę i czytam opinie innych, którzy mówią, że MUSZĘ:
- Mówić ludziom, że muszą kupić ode mnie, bo inaczej przegapią okazję życia (nachalny ton komunikacji)
- Muszę polegać w dużej mierze na rabatach i promocjach przy sprzedaży (ciągłe obniżanie marży)
- Być obecna w mediach społecznościowych 24/7 – wtedy kiedy są tam moi klienci (brak czasu: prędzej czy później, będziesz potrzebował trochę wolnego. Jak jednak możesz pojechać na urlop, skoro to oznacza, że nie zarobisz pieniędzy, bo nie pracujesz?)
Nie ważne jak przekonująco brzmią te osoby i czy dla nich to podejście okazało się skuteczne – nie wdrażam tych rekomendacji w życie.
Oto, co robię zamiast tego:
- Tworzę oferty i usługi (konsultacje, programy marketingowe i kampanie), w które wierzę.
- Robię je najlepiej, jak potrafię.
- Dzielę się tym dlaczego w nie wierzę. Niech ci, którzy chcą, kupią te usługi.
Wszystkie moje strategie i taktyki – te, których uczę i osobiście używam – są pochodną tego podejścia.
Bo tak, to jest możliwe, aby zbudować biznes, który jest uczciwy i jest opłacalny.
Może trudno ci w to uwierzyć w swoim własnym biznesie? A może pracujesz nad tym od jakiegoś czasu, ale nie jesteś pewien, co nie działa?
Jeśli TAK to koniecznie napisz do mnie wiadomość na adrianna@wardzała.pl, a postaram się pomóc. Jedną rzeczą jest decyzja, o tym że chcesz budować swój wymarzony biznes na swój sposób. Inną rzeczą jest wiedzieć, co robić. A zupełnie czym innym jest wiedzieć, jak to zrobić.