Dlaczego marketerzy nieustannie coś zmieniają w swoich opisach, na stronach internetowych? Niestety nie zawsze dlatego, że dostali nowy insight od klienta.
Czasem tak robią, bo po prostu są znudzeni swoją pracą. Słyszeli swoją narrację milion razy i zwyczajnie ich ona znudziła. Dlatego zbyt często dochodzą do wniosku – czas coś zmienić! Podczas gdy narracja marki wymaga przede wszystkim powtarzalności.
Rynek nauczył się wiązać powtarzalność z zaufaniem. Jeśli jako marketer poddasz się w połowie drogi, to pozbawiasz się realnej szansy na zdobycie zaufania swoich klientów.
Istnieje bardzo duża luka pomiędzy tym, kiedy my czujemy się znudzeni i kiedy do ludzi dociera nasze przesłanie. Dlatego też wielu, którzy odnieśli sukces, tak często podkreśla znaczenie wytrwałości w swoich działaniach.
W czasach dużej niepewności warto poświęcić więcej energii, aby wytłumaczyć klientom, jakie zmiany są wdrażane w waszych firmach tak, aby nie dawać im powodu do obniżenia poziomu zaufania, którym już was obdarzyli.
Jeżeli prowadzisz cykliczne kampanie, nie rezygnuj z nich zbyt łatwo! Sprawdź, czy działają na nowych subskrybentach. Dla tych, co są już dłużej w bazie, stwórz nowe, które pomogą lepiej zaadresować bieżące potrzeby klientów, ale nie odbieraj tych, do których klienci są przyzwyczajeni. Zachowaj równowagę między tym, co stare, czyli znane, a tym co nowe – ekscytujące.