Ten blog jest pisany przez osobę, która jest ciekawa i zafascynowana tym, jak biznes, ludzkie zachowania, technologia i komunikacja przenikają się i jak są kształtowane przez świat wokół nas.
Uwielbiam marketing B2B, obalanie mitów marketingowych i eliminowanie “branżowych rozpraszaczy”, czyli ciągle powstających nowych buzzwordów, za którymi gonią marketerzy.
Jeśli kiedykolwiek spotkasz się ze mną lub będziesz miał okazję usłyszeć moje wykłady, możesz pomyśleć, że jestem połączeniem contentowego maniaka, który nie ma już miejsca na nowe książki w domu, konsumenta podcastów w dużej ilości i ….instruktorki zumby tryskającą energią na co dzień.
Marketing najlepiej wykonywać wychodząc w świat i obserwując rzeczy dookoła siebie: dlatego, że marketing jest o ludziach, a nie o danych bez twarzy.
Moja fascynacja biznesem i marketingiem wywodzi się z mojego wychowania i przebiegu “kariery” zawodowej.
Dorastałam w Bydgoszczy i od najmłodszych lat chciałam zostać dziennikarką – fascynowały mnie historie ludzi i ich wpływ na innych. Przeskakując kilka lat przeprowadziłam się do Warszawy aby rozpocząć studia na kierunku technologia żywności i żywienie człowieka. Będąc w pełni zdecydowaną, że będę odpowiedzialna w przyszłości za tworzenie posiłków owocowo-warzywnych dla dzieci po pierwszym roku studiów znalazłam pracę w nowo powstałym call center Harvard Business Review Polska (nazwa niewiele mi mówiła). Wtedy nie wiedziałam jeszcze, że rozpoczęła się moja ponad 7-letnia przygoda z wydawcą polskiej edycji prestiżowego magazynu i organizatorem szkoleń i konferencji dla top managementu w Polsce.
Rozpoczynałam jako sprzedawca na słuchawce, następnie zostałam liderem działu obsługi klienta, miałam krótką przygodę jako manager wiedzy, aby w końcu trafić do działu marketingu, w którym znalazłam prawdziwą pasję.

Zanurzyłam się w świecie tworzenia komunikacji, analizowania zachowań klientów, tworzenia produktów, ecommerce, social mediów i generowania leadów sprzedażowych.
Przez 3,5 roku byłam Dyrektorem Marketingu ponad 40 osobowego zespołu, który integrował wszystkie działania wokół naszych marek. Wprowadzałam na rynek MIT Sloan Management Review Polska (będąc również wydawcą tego tytułu) i organizowałam konferencje biznesowe sprowadzając do Polski światowych ekspertów takich jak Alex Osterwalder, Byron Sharp, Daniel L. Shapiro czy Frank Cespedes.
`W 2019 roku doszłam do przełomowego punktu w mojej karierze – kierowana chęcią rozwoju i wyjścia ze strefy komfortu i przeszłam do branży IT. Dołączyłam do 10Clouds – polskiego softwarehouse’u, który współpracuje z klientami z całego świata.

Nie noszę już szpilek w pracy -moim zdaniem tłumią one kreatywność (ich dyskomfort).
Nie siedzę przy biurku w wielkim wieżowcu (pracuję z domu i dowolnego miejsca na świecie).
Uwielbiam kupować i czytać fizyczne książki.
Moja historia nie przypomina tradycyjnej ścieżki, którą wielu obiera, aby dostać się do marketingu.
Niektóre z dzisiejszych najlepszych umysłów marketingowych nigdy nie miały tradycyjnego kierunkowego wykształcenia. Wiele z nich nie ma MBA’s. Aby odnieść wielki sukces w tym nowym świecie, nie trzeba podążać tą ścieżką.
Siła wyobraźni i empatia mają większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej.
W związku z tym jeszcze bardziej kluczowe jest, aby ludzie zwracali uwagę na swoje myśli, przekonania, działania i doświadczenia. Żadna myśl, dyskusja czy sen nie jest już marnotrawstwem. Istnieje ogromna siła w byciu entuzjastycznie nieefektywnym.
Jestem team liderem, przedsiębiorcą na pół etatu i konsultantem ds. content marketingu. Pracowałam z takimi markami jak Harvard Business Review Polska, MIT Sloan Management Review Polska, ale też początkującymi start-upami i najlepszymi trenerami z obszaru zarządzania i sprzedaży w Polsce.
Miałam wiele momentów “ACHA” próbując budować strategie contentowe dla moich klientów i pracodawców.
Teraz dzielę się każdą lekcją, z której nauczyłam się o tym, jak tworzyć wartościowe treści, docierać do klientów i budować z nimi dochodowe relacje wykorzystując social media. Na moim blogu i na LinkedInie.