🧠 Jako ludzie jesteśmy zaprogramowani, aby zwracać uwagę na twarze.nTo nasza natura. Kiedy widzimy twarz,
➡️ Czy ta osoba jest godna zaufania (przyjaciel)?
➡️ Czy jej nie ufamy (wróg)?
➡️ Czy nas pociąga (potencjalny partner)?
Ale tutaj jest ciekawostka: ta sama część mózgu, która reaguje na twarze, aktywuje się również na elementy przypominające twarz– np. emoji! 🤯
Jak więc możesz to wykorzystać w swoim marketingu, aby sprzedawać więcej?
1️⃣ Strony internetowe
Kupujący podążają za spojrzeniem twarzy, którą widzą na stronie. Jeśli twarz na zdjęciu patrzy w lewo, użytkownicy automatycznie skierują wzrok na to, co jest po jej lewej stronie. To samo działa, gdy twarz patrzy w prawo. Używaj tego sprytnie, aby nakierować wzrok na kluczowy tekst lub produkt!
2️⃣ Zdjęcie profilowe
Zachowaj spójne zdjęcie profilowe na wszystkich kanałach społecznościowych.
Dlaczego? Ponieważ kupujący rozpoznają Twoje zdjęcie szybciej niż logo marki i intuicyjnie będą patrzeć na to, co udostępniasz. Ludzie łączą twarze z osobami, a nie firmami.
⚠️ Ale uwaga! Nie przesadź z wyrazistymi minami. Unikaj „YouTuber face”, bo szybko staniesz się obiektem żartów – a nie o taki rodzaj uwagi chodzi! 😅